Cata benzina primea seful Senatului inainte de reduceri

Consumul scandalos de combustibil al președintelui Senatului

Cifrele de-a dreptul revoltătoare ale beneficiilor președintelui Senatului, înainte de măsurile de austeritate, dau de gândit. 800 de litri de combustibil lunar – acesta era răsfățul lunar al unui funcționar public care, teoretic, ar trebui să gestioneze resursele țării cu maximă cumpătare. O astfel de cantitate nu numai că sfidează realitățile economice, dar și bunul simț. Echivalentul a 8.000 de kilometri pe lună este greu de justificat, mai ales într-un stat în care constrângerile bugetare mușcă fără milă din buzunarele cetățenilor.

Reducerea cotelor – între necesitate și ipocrizie

Ilie Bolojan, un lider al austerității selective, a anunțat reducerea cotelor de combustibil pentru majoritatea angajaților Senatului. În timp ce majoritatea cad victima acestor decizii, președintele Senatului rămâne neatins, continuând să își păstreze alocarea substanțială. Liderii grupurilor parlamentare și secretarii generali, până acum privilegiați cu 600 de litri lunar, vor resimți tăierile. Oare este aceasta o economie reală sau doar o manevră de imagine ceață pentru a ascunde menținerea privilegiilor celor puțini?

Flota Senatului și tăierile de posturi: o ruletă socială

Bolojan nu s-a oprit doar la combustibil. Flota Senatului va fi diminuată cu 20%. Numărul angajaților – redus de la 796 la 618. În teorie, aceste măsuri urmăresc „optimizarea cheltuielilor”. În practică, mișcarea a provocat nemulțumiri și proteste, un ecou clar că povara cade aproape exclusiv pe umerii celor mici. Se poate vorbi, astfel, de o „reformă justă” sau mai degrabă de încă o demonstrație cinică a modului în care masa este sacrificată pentru păstrarea privilegiilor elitei?

Nesimțirea naționalizată: alocări ruinătoare față de realitatea cetățenilor

Ce poate fi mai revoltător decât discrepanțele în alocarea resurselor publice? Pe de o parte, cetățenii sunt împinși să „strângă cureaua”, în timp ce unor funcționari de top li se recompensează incompetența cu beneficii nejustificate. Reducerea simbolică a cotei generale mai degrabă maschează inechitatea decât să abordeze cauzele reale ale problemelor financiare. Într-o economie fragilă, întrebarea rămâne: cât mai poate societatea tolera asemenea abuzuri masive, mascate sub denumirea pompoasă de „măsuri de austeritate”?

Consecințele unei austerități fără scrupule

Măsurile recente de reducere a cheltuielilor, deși necesare, reflectă o abordare profund dezechilibrată. Deciziile luate de conducerea Senatului nu dezvăluie altceva decât perpetuarea inegalităților. În timp ce cetățenii resimt adânc impactul austerității, pare că liderii instituțiilor publice continuă să fie protejați de cercul magic al privilegiilor. Această incoerență sfidează orice urmă de responsabilitate în gestionarea fondurilor naționale, îngropând resturile încrederii publicului față de instituțiile statului.

Sursa: accentulzilei.ro/politica/cata-benzina-primea-seful-senatului-inaintea-taierilor/

De S Liviu